January 16, 2018

Connected…

1
Connected…

Connected scrisă de Dr. Nicholas A. Christakis și Dr. James H. Fowler și apărută la Curtea Veche este una dintre cele mai lungi cărți de dezvoltare personală, psihianaliză. Nu știu exact unde aș putea să o integrez, să îi spunem  literatură de specialitate. Citind această carte mi-am dat seama că acțiunea sau felul cum acționează rețelele de socializare este cât se poate de lung ca proces și de plictisitor. M-am plictisit trei luni cu cartea în mână ca să citesc deja ce știam „ Rețelele sociale ar putea fi concepute mai de grabă ca o explicație a motivelor pentru care cei bogați ajung și mai bogați și pentru care inegalitatea economică este în continuă creștere. Logica este simplă: dacă ești bogat, vei atrage mulți prieteni, iar dacă ai mai mulți prieteni poți găsi mai multe căi de a te îmbogăți”.

Faptul că fără să investești în putere nu vei culege putere. Indiferent de inteligența ta sau de creativitatea care zace în tine, fără cercurile sociale în care te învârți și fără investiții nu poți excela. Nu sunt o persoană pesimistă, dar cred în realitatea zilnică. În realitatea noastră, vulpea care ajunge la struguri e vulpea cu bani, iar cea care nu ajunge la struguri e cea care invidiază. Puțini sunt oamenii care au reușit să trăiască în cadrul unei rețele sociale fără invidie și fără conștiință murdărită de inegalități. Adesea  suntem doar niște pești prinși în plasă și mergem cu valul, cu pescarul, doar ca să nu fim singuri. Trăim în iluzii și ni se pare că suntem cu toții la fel, pentru că avem acces la diferite informații. Tabloul relației noastre sociale este perfect, însă în ochii fiecăruia se vede puțin din dorința de a avea ceva ce are aproapele său. Practic trăim în jurul celui care dă trendul , putem fi manipulați ca olile care intră în țarc, imităm ce fac alții. Iar cel bogat și nefericit aruncă bani pe fereastră ca să-și mai facă puțină audiență, pentru ca rețeaua sa să rămână intactă.

Realitatea celor care sunt connected: Se lansează trendul, cel bogat își permite să achiziționeze, să-l afișeze, clasa mijlocie ajunge să îl promoveze, iar cel sărac îl imită. Iar în cazul în care nu știați, trendul îl dau oamenii săraci, care sunt evaluați lunar, anual de diferiți profesioniști care descos nevoile acestora. Nevoile lor iau viață prin diferite produse la care ajung doar cei bogați. Cei săraci vor rămâne un izvor de inspirație pentru trenduri, pentru că ei vor avea mereu lipsuri și necesități. Mi-aș dori să închei cu linkul cărți,https://www.books-express.ro/connected/p/jffp,9780007303601?gclid=Cj0KCQiAkNfSBRCSARIsAL-u3X9qKRiErqFVvUpeSsFTSX9BmWQJqJvwam631MB6mu2dO4shXgL8H3UaAibzEALw_wcB în cazul în care vi se pare dubios articolul, asta doar ca să vă convingeți și cu un vers memorabil din literatura română: „ Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”. Corloa = cercul nostru perfect din cadrul rețelelor sociale.

About theOana Maria

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *